Karanlık Oda

Kayıhan, yaşayan Esenboğa'ya odaklanıyor. Asıl işlevi gelinmesine ya da gidilmesine (olmadı biraz beklemeye) aracılık etmek olan bir mekanı, bu geliş, gidiş ve bekleyiş anlarında fotoğraflıyor.

Editörlerimizden Aslı Elitsoy, Mardin'e yaptığı geziden objektifine takılanları izlenimleriyle birlikte Karanlık Oda'ya taşıyor.

Mimarlar Odası Ankara Şubesi Eski Başkanlarından Ayhan Çelik, 410 konut ve 16 sosyal tesisten oluşan 'Al Assa Projesi' inşaatının Proje Müdürü olarak gittiği Libya'dan gönderdiği fotoğraflarla Karanlık Oda'da.

"Kafka'nın deyişiyle, 'Prag, hiçbirimizin gitmesine izin vermez. Bu annenin pençeleri vardır. Onu iki yerden; Vysehrad ve Şato'dan ateşe vermemiz gerekir ki, ancak o zaman buradan ayrılabilelim....'"

Esmeray İnce, İstanbul, Amasra ve Bakü'de çektiği fotoğraflarla Karanlık Oda'da.

Geçen ay Alaçatı fotoğraflarına yer verdiğimiz Ozan Ertuğ, bu kez İstanbul'un gece haline odaklanıyor.

Üzerinde çalıştığım proje Alaçatı’da ve benim orası ile ilgili en ufak bir bilgim yok, ani bir kararla “Alaçatı'da Yaşamak” kitabını çantama attığım gibi izmir yolculuğuma çıkıyorum.

Yıllar sonra, aşık olduğum kent İstanbul’dan, doğduğum kent Antalya’ya dönüşte yaşadığım karmaşa, fotoğraf makinemi elime alışımla sona erdi.

Kenti tanımak da bir kadını tanımaya benziyordu. Önce ana caddelerinde dolaşır, sonra cesaretlenip daha derinlerdeki arka sokaklarını merak edersiniz. Korkarak gezersiniz kaldırımları.