Yarısı Gümüş, Yarısı Köpük
mimarizm.com /
03 Ocak 2024
İstanbul Resim ve Heykel Müzesi’nde Taviloğlu Koleksiyonu’ndan seçili eserlerden hazırlanan “Yarısı Gümüş, Yarısı Köpük” sergisi sanatseverlerle buluştu.
İstanbul Boğaziçi olmadan, Boğaziçi avından sofrasına balık olmadan düşünülemez. Türk resminde asker ressamlardan, Müstakil Ressamlar’a, oradan d Grubu’na pek çok ressam balıkları ve balıkçıları resmetmiştir. İstanbul’u balıkları ve balıkçılarıyla esnetmiştir demek daha doğru, çünkü İstanbul kültüründe Boğaziçi’nin başat temalarından biri olarak balıkların ve balıkçıların yeri ayrıdır. Rumca ve İtalyanca kökenli balık isimlerinin ve denizcilik terimlerinin yanı sıra zengin deniz mutfağı ile İstanbul’un çok kültürlülüğünün bir yansıması olan Boğaziçi’nde balık ve balıkçılar gündelik hayattan edebiyata geniş bir yer tutarken, Türk resminde de bir ayraç yaratmıştır. Ahmet Hamdi Tanpınar’dan Bedri Rahmi’ye, oradan günümüz Türk şiirine çizgi, asker ressamlardan güncel sanatçılarımıza kadar Türk resim ve çağdaş sanatında da izlenebilir.
Taviloğlu koleksiyonunda da balık ve balıkçıların ayrı bir yeri vardır. 1972’den bugüne 50 yılı aşkın bir süredir kesintisiz devam eden koleksiyonda, resimden heykele ve enstelasyona balık ve balıkçılar temalı eserler Mustafa Taviloğlu’nun denize olan özel ilgisinden beslenmiştir. "Yarısı Gümüş, Yarısı Köpük"* emekten keyfe, doğasından çok renkli kültürel mirasına İstanbul'u balık ve balıkçıları ele alan sanatçıların penceresinden izleyiciye sunuyor.
Neslihan Muratbeyoğlu'nun küratörlüğünde hazırlanan "Yarısı Gümüş, Yarısı Köpük" sergisi, 20 Şubat 2024 tarihine kadar İstanbul Resim ve Heykel Müzesi'nde görülebilir.
* Sergi adı Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun İstanbul Destanı şiirinden alınmıştır.
İlişkili Haberler
Etiketler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Bu İçeriğe Yorum Yazın