Wes Anderson'ın Pastel Renkli Dünyasına Yolculuk

Gizem ŞAHİN / 10 Haziran 2015

The Grand Budapest Hotel, The Life Aquatic ve Moonrise Kingdom gibi filmlerin ünlü yönetmeni Wes Anderson, eski Milano kafelerinin ruhunu yeniden canlandırmak isteyen bir bar tasarımıyla iç mimarlığa adım atıyor.


Simetrik kompozisyonları, desenleri ve renk paletleriyle Anderson'ın filmleri kendilerine özgü büyülü bir dünya yaratıyor. Prada'nın yeni sanat merkezinde yer alan Bar Luce'un tasarımı da bu filmlerin kurgusal dünyasını gerçek hayata taşıyor.



Wes Anderson filmlerinde genellikle pastel tonların ağırlıkta olduğu renk paletlerini tercih ediyor. Film: Fantastic Mr. Fox




Anderson'ın filmlerinden alınmış simetrik sahne planlarını gösteren kareler


Milano'da yer alan ve OMA tarafından tasarlanmış Fondazione Prada'nın ana yemek alanını tasarlamak üzere davet edilen Wes Anderson , Bar Luce isimli mekanda, Milano'nun kent belleğinde yer etmiş önemli yapılarından ve 1950-60'lı tarihlere uzanan geleneksel kafelerinden referanslara yer veriyor. Bu etkiler, Formica mobilyalardan duvarlarda yer alan ahşap kaplamalara kadar bir çok detayda, renklerde, malzeme bitişlerinde ve birleşimlerinde görülebiliyor. Pastel ağırlıklı renk paleti, Anderson'ın filmleriyle estetik açıdan örtüşüyor. Ancak filmlerinin simetrik kompozisyonlarının aksine, yönetmen bu mekanın simetrik açıdan algılanmasını sağlayan uygun bir açı olmadığını dile getiriyor. Bunun sebebi olarak da mekanın, gerçek hayata hizmet edecek bir yer olması sebebiyle, yemek yemek, içmek, konuşmak, okumak gibi aktiviteler için birden çok uygun noktaya sahip olması gerektiğini söylüyor ve ekliyor: " Mekanın çok iyi bir film seti olabileceğini düşünmekle beraber, bir film yazmak için daha da iyi bir yer olduğunu düşünüyorum.". Anderson ayrıca mekanı kendi "kurgusal-olmayan" öğleden sonralarını geçirmek istediği bir yer olarak tasarlamaya çalıştığını belirtiyor.





Mekan, Anderson'ın desenli duvar kağıtları kullanarak vurguladığı tonozlu bir tavana sahip. Duvar kağıtlarının amacı ise Milano'nun ikonik yapısı Galleria Vittorio Emanuele pasajının minyatür bir versiyonunu kurgulamak. Tavana ek olarak ünlü yapının pencere ve balkonlarını çağrıştıran dekoratif duvar kağıtları da ahşap duvar panellerinin üzerinde yer alıyor. Kırmızı, gri ve beyaz noktalı pembe terrazzo (çimento mozaiği) zemin ve çift sıra kullanılan dairesel sarkıt aydınlatmalar ise mekana ait diğer detaylardan bazıları.





Bu proje, Anderson ve Prada işbirliğinin ürünlerinden sadece biri. Yönetmen, Roman Coppola ile birlikte Prada'nın Candy L'eau parfümü için bir reklam filmi de hazırlamış. Castello Cavalcanti adlı kısa filmi ise Prada tarafından finanse edilmiş. Bu filmlerin karakterlerini ve The Life Aquatic filmini ise klasik bir müzik kutusunun (jukebox) yanında yer alan pinball makinasının üzerinde görebilmek mümkün.



Bar Luce, OMA tarafından daha önceden alkol üretim merkezi olarak kullanılan bu alanda restore edilen binalardan birinin içerisinde yer alıyor. Ancak bara dışarıdan, Via Orobia sokağından direk olarak da erişilebiliyor.



OMA tarafından tasarlanmış Fondazione Prada




Bar Luce'a Via Orobia sokağından direk olarak erişmek de mümkün.


Candy L'eau parfümü için çekilen kısa filme Prada'nın web sitesi üzerinden ulaşabilir.

Wes Anderson filmlerinin genel yapısını merak edenler için ise filmlerin üst plan çekimlerini ve simetrik kurgularını vurgulayan keyifli videoları aşağıda paylaşıyoruz.

İyi seyirler!







İlişkili Haberler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :

YEM | Facebook YEM | Twitter YEM | Linkedin