Mimarlıktan Moda Tasarımına "Gaga" Etkisi

E. Seda KAYIM / 14 Ağustos 2009
Endüstri ürünleri ya da grafik ne kadar "mimarlık üretimi" ise, tasarımsal bir pratik olarak moda da bir o kadar "mimarlık üretimi" sayılabilir. 2009'un pop sansasyonlarından Lady Gaga'yı da, örneğin bize bu ortak etkileşim alanından enstantaneler sunduğu ve hatta "mimarlık ikonlarımız"ı bir ceket ya da kazağa çevirdiği için sevmeye başlayabiliriz.

Avangart popun yeni yüzü, ortaya birbirinden iddialı ve alışılmadık kostümlerle çıkmaya başladığından beri kendinden söz ettiriyordu. Ancak karşı karşıya olunanın "öngörü ve stil sahibi bir fütürist" mi, yoksa düpedüz bir şarlatan mı olduğu tartışıladursun, Gaga son noktayı koydu: Usmagazine'e verdiği bir demeçte "gökdelenlerden ve mimarlıktan" ilham aldığını söyledi.

Gerçekten de giyim nesnesinden ziyade uzayın derinliklerinden kopup gelmiş mimarlık nesnelerini andıran kıyafetleri, bolca lateks kuşanmış "erbabı"na Warhol'un "Fabrika"sından esinlenerek koyduğu "Haus of Gaga" ismi ile fazlaca "mimarlık kokan" Amerikalı şarkıcının gardırobuna yakından bir bakmak gerekiyor. Çünkü ilk bakışta yabancı gelen bu parçalar, aslında ne "Geleceğe Dönüş"ü ne "Blade Runner"ı ne de "Demolition Man"i hatırlatıyor. Gaga, neredeyse doğrudan 20'inci ve 21'inci yüzyılın artık kültleşmiş mimarlık üretimlerine referans veriyor. Peki bunlar hangi dünyaca ünlü mimarlar ya da pırıltılı tasarımcılar?



Asıl adı Stefani Germanotta olan şarkıcı, Mart 2009'daki ilk solo turnesinde şeffaf balonlardan oluşan bu tek parça giysiyi kullanmıştı. Öyle gözüküyor ki Buckminister Fuller'ın –sahne adı ile Bucky- imzası haline gelmiş bu jeodezik kubbenin tuhaf bir versiyonunu kullanıyordu.

İlişkili Haberler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :

YEM | Facebook YEM | Twitter YEM | Linkedin