Mimarizm
Mimarizm
Etkinlikler
OcakŞubatMartNisan
MayısHaziranTemmuzAğustos
EylülEkimKasımAralık
Yarışmalar
OcakŞubatMartNisan
MayısHaziranTemmuzAğustos
EylülEkimKasımAralık
Mimarizm

Chanel, 'Zaha Pavyonu'nun Dünya Turunu İptal Etti

E. Seda KAYIM / 23 Aralık 2008

Foto: Francois Lacour

Chanel Modaevi'nin efsanevi tasarımcısı Karl Lagerfeld ve dünyaca ünlü mimar Zaha Hadid'in ortak imzasını taşıyan ve markanın yeni prestiji olarak görülen Chanel Mobil Sanat Pavyonu'nun dünya turu iptal edildi. Chanel'in ikonik "2.55" el çantasından esinlenerek tasarlanan ve 20 önemli sanatçının eserlerini içeren pavyonun Londra, Paris ve Moskova'ya da ulaşması planlanıyordu.

Chanel Modaevi tarafından yapılan açıklamada, Hong Kong ve Tokyo'nun ardından son olarak New York Central Park'a getirilen pavyonun dünya turunun iptal sebebi olarak ‘küresel kriz' gösterildi. Agence France-Presse ile paylaşılan duyuruda, global markanın gelişimi için stratejik yatırımların kalkınma amacıyla yeniden odaklanacağı belirtilerek, "Mevcut ekonomik durumda projenin durdurulması en doğru karardı" dendi.


Foto: John Linen

Lagerfeld ve Hadid'in ortak çalışması olarak moda, sanat ve mimarlık arasındaki paralellikleri sergilemeyi amaçlayan ve böylelikle prestijli markanın tanıtımını sağlaması planlanan gezici pavyon turuna, 2008 yılının ilk aylarında başlamıştı. Daniel Buren, Sylvie Fleury, Yoko Ono ve Wim Delvoye gibi çağdaş tasarımcıların işlerini buluşturan Chanel Mobil Sanat Pavyonu, yarattığı sansasyon ölçüsünde eleştiriye de maruz kalmıştı.

New York Times mimarlık eleştirmeni Nicolai Ouroussoff, pavyonu bir "göz boyama" olarak nitelendirmiş ve yapının müstehzi pazarlama duruşunun ince sanatsal bir örtü ile kapatılmak istendiğini belirtmişti. "Böylesi belirsiz bir girişime bu denli fazla entelektüel yatırımda bulunmak, geçen sene anlaşılır gözükürdü; bu sene ise hayali bir yanılsama..."

Pavyonun turunun iptalinin ardından, Karl Lagerfeld'in henüz New York sergisine geçilmeden programın durdurulmasını dilediği de açıklık kazandı. Lagerfeld, WWD'ye yaptığı açıklamada şunları dile getirdi: "Alain Wertheimer'e (Chanel'in sahibi) New York'a gitmeyelim demiştim. Veya örneğin sanatçıları değiştirerek New York'tan isimler kullansak iyi olurdu. Aksi takdirde ekleyebileceğimiz hiçbir şey yoktu. Bugün herkes istediği gibi finansal sebepleri bahane edebilir. Bana göre ise sanatsal sebepler çok daha önemlidir. Başından beri yapının bir heykel olduğuna inanıyorum; içinin boş kalmasını yeğlerdim."


Foto: Francois Lacour

9 Kasım'da New York durağını kapatan ve fütüristik görüntüsü ile ‘UFO' benzetmesi yapılan 700 metrekarelik Chanel Mobil Sanat Pavyonu, 700 parça yapı elemanından oluşuyordu. 180 ton ağırlığındaki gezici strüktür, 50 konteyner ile taşınabiliyordu. Yapının Central Park'taki ‘ikameti' için yerel yönetime 400 bin dolarlık bir kira ücreti ödendiği gibi Central Park Koruma Derneği'ne de yüklü miktarda bir bağış yapıldığı belirtiliyordu. Toplam harcamaları açıklanmayan pavyon, kamuya açık ve ücretsiz olarak izlenebiliyordu.

Bundan sonraki aşama için akıbeti kesinleşmeyen yapının, Chanel'in Fransa'daki fabrikasında konumlandırılacağı ve yeni sabit yerinde geçici sergilere ev sahipliği yapacağı konuşulanlar arasında. Sergiye dahil edilen işlerin ise, sanatçılara ait olduğu hatırlatılırken, Chanel'in bunları satın alma önceliğine sahip olduğu da dile getiriliyor. Dolayısıyla Hadid'in ‘UFO'sunun mimarlık ve sanat meraklılarının ilgisine açılıp açılmayacağı hala belirsizliğini koruyor.

Bu haber Architects Journal, WWD, New York Times ve Interior Design'dan derlenmiştir.


İlişkili Haberler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :

Bölüm Sponsorları