"Serginin en ilginç yanı, yarattığı dokunma isteği"

28 Kasım 2014
 

Peki Londra'daki sergi nasıl bir ortamda gerçekleşti, nasıl tepkiler aldı? İstanbul'a taşındığında eserlere yeni eklenmeler oldu mu ya da sergi tasarımında mekana göre farklı bir uyarlama yapıldı mı?

İngilizler sergilenen işleri gerçekten çok sevdiler. Hayatta görmedikleri, çok güzel ve çok farklı tasarımlar olduğunu söylediler. Ve genellikle bunlara dokunmak istediler. Doğudan gelen "haptic" (dokunma duyusu ile ilgili) diye bir kavram var. İngilizler kültürleri gereği biraz soğuk, mesafeli insanlardır ama bu tasarımları görünce direkt dokunup yakınlaştılar ve onlar için de farklı bir duygu oldu. Bence serginin en ilginç yanı, yarattığı bu dokunma isteğiydi. Türkler de tam tersine sergiyi biraz fazla oryantalist ve Türk işi buldular. Adams Kara Taylor II'nin bunun için yaptığı hesapları anlattıktan sonra anladılar ama "tasarımcı olarak kendinizi biraz daha zorlamanız lazım" dediler.



Tasarım aşamasında ik boyutlu "Iteration" lar (Tekrarlamalar) ile işe başladık çünkü bir sonraki hedefimiz bunu 3. boyuta aktarmaktı. Üç boyutlu aperiyodik karolar ise tektonik sisteme yol açan bir sistem. Biz kendimizi biraz zorlayıp, ilk önce kıvrımlı yani açılı mozaikler ürettik.



                                           Iteration I


"Hesaplamalı tasarım alanında yeni tezler üretmeliyiz"

Bu kadar ince bir çizgi üzerine yapılmış bir mermer mozaik daha önce üretilmemiş, ilk kez biz yaptık. Ve farklı renklerde taşları biraraya getirdik. Son olarak küçük ölçekli desenleri biraz daha büyüttük. Bu alışıldık mermer mozaikte daha önce görülmemiş bir kavram. Yani bu ölçeğin desenle nasıl rahat büyüyebileceğini göstermek istedik. Yine matematik hesaplardan yola çıktık ve hiçbir şeyden ilham almadık. Tabi ki örnek aldığımız isimler var. Mesela Sadi Diren seramikle çok güzel geometriler yaratmıştır. Hatta bu sergiyi hazırlarken kendisiyle de görüştüm. Bedri Rahmi de bizim için önemli bir örnek. Bunları modernist dönemde yaptık, yapmaya da devam etmeliyiz. Türkiye'nin yerel dinamikleri kültürel anlamda önemli değerlere sahip. Öte yandan hesaplamalı tasarım konusu da ciddi bir imkân sağlıyor. Artık bu alanda da yeni tezler üretmeliyiz.


Gökhan Karakuş ile Kuram ve Uygulama Üzerine...
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :

YEM | Facebook YEM | Twitter YEM | Linkedin