"Gördüğüm her şeye malzeme gözüyle bakıyorum"

08 Eylül 2011
 

Bu figürler öyle veya böyle aldığınız formasyondan kaynaklanıyor. Bu durum kemanla ilgili bir şey yapma dürtüsüyle mi ortaya çıktı yoksa elinizde malzeme yoktu ve "bundan bir şey yapmalıyım" diye mi yola çıktınız?

Bu formdan bir şey yapabileceğimi düşündüm.

Dolayısıyla önce görüp keşfedip ondan sonra şekillendiriyorsunuz…

"Bu takı malzemesidir, bu değildir" diye bakmıyorum. Zaten gümüş veya altınla çalışmak için teknik bir eğitim almanız ve atölyenizin olması gerekiyor. Ben gördüğüm her şeye malzeme gözüyle, yani kullanabileceğim bir şeymiş gibi bakıyorum.

Bu da içinizden gelen bir şey sanırım…

Evet, bir de kimin ne yaptığını çok sıkı takip ediyorum. İsimleri pek hatırlamıyorum ama dünya standardındaki her şeyi gerçekten inanılmaz bir dikkatle izliyorum: İnsanlar ne yapıyorlardı, şimdi nelere yönlendiler? Genel eğilimleri görebiliyorum…


Bu anlamda özellikle bellediğiniz, beğendiğiniz birkaç isim sayabilir misiniz? Sadece takı tasarımcısı olması gerekmiyor, herhangi bir alanla uğraşan birisi de olabilir ya da sizi etkileyen herhangi bir üretim...

Birkaç yıl önce Wallpaper dergisinde bir tasarım görmüştüm. Viktoryen üsluplu bir sandalyenin ahşap çerçevesi takıya dönüştürülmüştü. Sırtınıza geçirdiğiniz, giyilebilir bir takı… Yine aynı malzemeden bileklik de yapılmıştı. Bu bana inanılmaz sıra dışı gelmişti. Yıllar önce gördüğüm bir tasarımı şu anda hala hatırlayabiliyorum. Demek ki beni gerçekten etkilemiş.

Anladığım kadarıyla başka işlevlere sahip şeyleri, farklı estetik objeler haline dönüştürmeye karşı bir ilgiliniz var…

Evet, benim için takının takılabilirliği birinci planda değil, çünkü bu sizi büyük oranda kısıtlıyor. Asıl önemli olan fikir, görsellik ve malzemedeki yaratıcılık.


Ceren Keyman ile...
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :

YEM | Facebook YEM | Twitter YEM | Linkedin