Mimarizm
Mimarizm
Etkinlikler
OcakŞubatMartNisan
MayısHaziranTemmuzAğustos
EylülEkimKasımAralık
Yarışmalar
OcakŞubatMartNisan
MayısHaziranTemmuzAğustos
EylülEkimKasımAralık
Mimarizm

“Biz mekanla çalışanların, bir süre sonra hissel çıkarımları oluşmaya başlıyor”

06 Mayıs 2011

Şu anda hazırlandığın başka sergiler var mı ve tüm bu çalışmaları bir arada nasıl planlıyorsun? Özellikle mekana özgü yerleştirmeler yaptığın için soruyorum.

Burada değil ama yine yurt dışında birkaç sergim olacak. Gideceğim yerde bir yerleştirme yapılacaksa, oraya kesinlikle önceden bir kez gidiyorum. Hatta bir ara bu çalışmalar için daha uzun süre ayırıyordum. Mesela İspanya'ya bir aylığına gitmiştim. Oraya gittiğinde zaten çalışacağın mekanın içinde yaşamış oluyorsun.

Uzaktan yerleştirme hazırlayacağım durumlarda ise, mümkün olduğunca çok bilgi almaya çalışıyorum. Bir nevi mimar gibi çalışıyorum diyebilirim: Planlar, çizimler, fotoğraflar. Kendimce hikaye araştırmaları, tarihle ilgili araştırmalar yapıyorum.

Öte yandan, mekanda birebir bulunabildiğin zaman, bir insanın tüm bilgisiyle ve tecrübesiyle algılayabileceği kadar çok şeyi algılamaya çalışıyorsun. Tabi ki bu genelde kısa bir zaman içerisinde oluyor ve ne kadar sağlıklı olduğu da tartışılır. Ama biz mekanla çalışanların bir süre sonra kendiliğinden birtakım sistematik, hissel ve tesadüfi çıkarımları olmaya başlıyor. Ondan sonra da ya çok analitik bir şekilde ilk başta düşünceni tahrik eden şeylerden yola çıkıyorsun ya oradayken gerçekten birtakım kazalar oluyor ya da İspanya örneğinde olduğu gibi birtakım ayrı şeylerde çalıştığını hissederken onların melezi bir proje ortaya çıkabiliyor. Bunun çok da anlatabilir bir sistematiği yok aslında…

Çoğu sergi artık video ağırlıklı. Video işlerine yaklaşımın nasıl?

Son zamanlarda hiç video işi yapmadığımı söyleyebilirim. Aslında kendime çok güzel bir video kariyeri yapabilecekken, "Avluda" ve "İkinci Köprü" videolarından sonra o alandan hemen koptum. Video muazzam bir ortam gibi ama ben videoyu kullanırken, bununla mekan kurmaya çalışıyordum. Mekan ve mimari belgelemeyi çok sevmeme rağmen şimdi bu alandan olabildiğince uzak duruyorum. Zaten son yaptığım videoların mekanla ve binayla hiç ilişkisi yoktu. Toplamda da ancak 4-5 tane video işi yaptım. Devam etmeyi isterdim ama daha çok mekanların kendisini çalışmaya başladım.


Nekropsi'nin son albümü "Sayı 2 | 10 yılda bir çıkar"ın kapak fotoğrafında yer alan 2. köprü inşaatı, Cevdet Erek'in annesi Aysel Erek tarafından çekilmiş. Cevdet Erek'in aynı yerden çektiği videolar, Sezen Aksu'nun "Yürüyorum Düş Bahçeleri'nde..." albümünün yanında verilen "Katkısız" DVD'sinde yer aldı.


Gündelik hayat ritimlerinin peşinden…
“Görünmezlik Taktikleri” üzerine…
Güncel sanat, hayat okulunda mı öğrenilir?
Tate Modern deneyimi
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :

Bölüm Sponsorları