Mimarizm
Mimarizm
Etkinlikler
OcakŞubatMartNisan
MayısHaziranTemmuzAğustos
EylülEkimKasımAralık
Yarışmalar
OcakŞubatMartNisan
MayısHaziranTemmuzAğustos
EylülEkimKasımAralık
Mimarizm

‘levelHead’le Kafalar Güzelleşecek

mimarizm.com / 14 Eylül 2011


Space Invaders'a ‘levelHead' (2007) adlı projesiyle katılan Julian Oliver; tek arayüz olarak elde tutulan plastik bir küp kullandığı çalışmasında , bu basit araç ile oyuncunun mekansal hafızasını oyuna getiriyor.

Küpün her yüzü , diğerlerine kapılar ile bağlı , küçük bir oda içerir. Bu odalardan birinde bulunan karakteri , küpü oynatarak bir odadan diğerine geçirmek mümkündür. Nihai hedef ise , karakteri küpten dışarı çıkarmaktadır. ‘levelHead', sanal verilerin fiziksel objeler üzerine yansıtıldığı oyunlara yenilikçi bir örnek sunuyor.

 

Aslen Yeni Zelandalı olan ve halen Berlin'de yaşayan Julian Oliver, 1998'den bu yana sanat ve teknoloji arasındaki hassas kesişim noktasında işler üretiyor. Yazılım sanatı, arttırılmış gerçeklik, yaratıcı ‘hacking', veri münazarası, sanatçılar için nesne tabanlı programlama, sanal mimarlık, sanatsal oyun geliştirme, bilgi görselleştirme, UNIX/Linux ve açık kaynak geliştirme uygulamaları konusunda, dünya çapında atölye ve masterclass dersleri veren Oliver, kendini; "sanatsal üretim, dağıtım ve eğitim alanlarında özgür yazılım kullanımının uzun süreli bir savunucusu" olarak tanıtıyor.


Projeleri ve bildirileriyle, Tate Modern, Transmediale, Ars Electronica ve Japan Media Arts Festival gibi ünlü müzeler ve uluslararası elektronik sanat etkinliklerinde boy gösteren Oliver'in işleri, teknik mükemmellikten sanatsal icada ve etkileşim tasarımına varıncaya dek çok çeşitli alanlarda ödüle değer görüldü.


Julian Oliver, çalışmalarını, 1998 yılında kurduğu 'Select Parks' sanatsal oyun geliştirme kolektifi çatısı altında sürdürüyor.

 


İlişkili Haberler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :

Bölüm Sponsorları