Mimarizm
Mimarizm
Etkinlikler
OcakŞubatMartNisan
MayısHaziranTemmuzAğustos
EylülEkimKasımAralık
Yarışmalar
OcakŞubatMartNisan
MayısHaziranTemmuzAğustos
EylülEkimKasımAralık
Mimarizm

Güneşli'de Gün Işığının Peşinde; G Yoo

mimarizm.com / 05 Mart 2015


Bölgenin olumlu ve olumsuz yanlarının gözetilmesi sonucu biçimlenen Suyabatmaz Demirel Mimarlık tasarımı G Yoo projesi, cepheyi ve gün ışığını maksimize etmek amacıyla üçgen prizmalar halinde tasarlanan iki anıtsal konut bloğundan oluşuyor.


Suyabatmaz Demirel Mimarlık tarafından Mar Yapı için tasarlanan G Yoo projesinin Güneşli'deki inşaatı hızla yol almaya devam ediyor.

Konut bloklarını, cepheyi ve gün ışığını maksimize etmek amacıyla üçgen plan şemasındaki iki prizmatik kule halinde tasarlayan Arif Suyabatmaz ve Hakan Demirel, arsanın batısından geçen Basın Ekspres Yolu'nun mevcut trafik yoğunluğunu, Taş Ocağı Caddesi'nin gelecekteki olası trafik yoğunluğunu ve doğal aydınlatmanın verimli kullanılması kaygısını, biçim kararlarına doğrudan etki eden etmenler olarak ele almışlar.



Yapıların tasarımında arsaya konumlanacak tek bir prizma söz edilen problemleri çözemeyeceği için diagonal bir kesimle iki parçaya ayrılmış üçgen plan şemasında iki kule tasarlayan mimarlar, yapı parçalarını arsanın karşıt sınırlarına dayandırarak iki yoldan da iyi bir şekilde algılanmasını sağlamışlar. Yol tarafına dayanan köşeler sayesinde gürültüden etkilenen mekanlar minimuma indirgenmiş. Mekan çözümleri olarak birbirlerinden farklı iki alt parçadan birinin çekirdek ve şaftları hipotenüs kenarına dayanarak kuzeye yönelirken, diğer parça uzun kenarına dayanarak kuzeye baktırılmış. Böylece doğal ışık olabildiğince verimli kullanılarak pasif iklimlendirmeye yardımcı olunmuş.

Üçgen plan şeması başta bir problem olarak algılanabilmesine rağmen, tasarımda bir avantaja dönüştürülerek, daha yaşanabilir mekanlar yaratmak için kullanılmış. Bu biçimsel seçim sayesinde konutlarda cephe ve gün ışığı maksimize edilirken bölgede yaşayan kullanıcı profiline uygun olarak tasarlanan küçük daireler için daha avantajlı bir iç mekan düzeni elde edilmiş.



Suyabatmaz Demirel Mimarlık'ın cephelere yaptığı mimari dokunuşlar sayesinde iki farklı bina yerine bir bütün olarak algılanan G Yoo blokları, altlarına aldıkları sosyal ve ticari donatılar ile kamusal alanlar sayesinde zeminle zengin bir ilişki kurmuş. Bütün ayrışırken oluşan kesim düzlemi zemin kotunda da devam ederek bir yarık oluşturmuş. Arsanın batı ve doğusundaki donatılar yarıktan ışık alacak şekilde konumlanmış.

Projenin önerdiği fonksiyonel süreklilik, mekanların ve cephe boşluklarının modüler organizasyonuyla sağlanmış. Siyah cephe üzerindeki her mekan üç farklı boyutta boşluklar içerirken, beyaz cephe ise, tek bir modül içerecek şekilde tasarlanmış. Böylece mekanların cepheyle kurduğu ilişki dolayısıyla, cephede rastgele konumlanmış gibi gözüken fakat altında matematiği olan bir doku oluşturulmuş. Böylece gelecekte planların değişmesi durumunda dahi, cephede benzer bir dokunun oluşabilmesine imkan sağlanmış.



Cephelerin birbirleriye oluşturduğu güçlü kontrast ve yapıların konumlandırılma stratejisi sayesinde çok farklı vistalarla kullanıcıya farklı perspektifler sunulan konut bloklarında, bir adım önce görülen ile bir sonraki adımda görülen görüntülerin bu denli farklı olması, projeye sinematografik bir özellik de katıyor.

2012 yılında Dünya Mimarlık Festivali Ödülleri'nde (WAF) finalist olma başarısını gösteren Suyabatmaz Demirel Mimarlık tasarımı G Yoo'nun iç mimari projesi ise Yoo kurucu ortağı ve kreatif direktörü Philippe Starck tarafından hazırlandı.

Suyabatmaz Demirel Mimarlık ile gerçekleştirdiğimiz Çat Kapı söyleşisi için tıklayınız.


İlişkili Haberler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :

Bölüm Sponsorları