Mimarizm
Mimarizm
Etkinlikler
OcakŞubatMartNisan
MayısHaziranTemmuzAğustos
EylülEkimKasımAralık
Yarışmalar
OcakŞubatMartNisan
MayısHaziranTemmuzAğustos
EylülEkimKasımAralık
Mimarizm

Renkli DYOloglar’ın Konuğu; Durmuş Dilekci

mimarizm.com / 11 Kasım 2019
DYO ve AURA İstanbul’un özel projesi olan Renkli DYOloglar’a konuşan Yüksek Mimar Durmuş Dilekci, renk ile bir yeri daha ucuz, daha zengin, daha derin veya daha sade gösterilebileceğini işaret ederek, “Rengin de kendi sıfatları vardır” dedi.

Mimaride rengin önemini ortaya koymak adına DYO ve AURA İstanbul işbirliği ile gerçekleştirilen Renkli DYOLOGLAR’da mimarların bu konudaki fikirleri işleniyor.

Renkli DYOLOGLAR’ın konuklarından biri de DİLEKCİ Architects’ın (DDA) kurucusu Yüksek Mimar Durmuş Dilekci oldu. Röportajında, “Tasarımlarınızda renk mimari ile gelişen bir etmen midir, yoksa sonradan eklenen bir unsur olarak mı görürsünüz?” sorusuna yanıt veren Yüksek Mimar Durmuş Dilekci, “Bir proje önünüze geldiğinde bütün konularını masaya yatırır ve mimariyi kendi filtrenden damıtılmış olan bazı fikirler üzerine inşa edersin. Renk esasında tam da o noktada o damıtma işlemi süreci içerisinde o farkındalık filtrelerinden damıtılmış olan,  ifadeyi oluşturan temel şeylerden birisi. En başta renk tasarımın  içindedir ya da yoktur dolayısıyla sonrasından bunun üzerine eklemlenebilir bir şey değildir”  ifadesini kullandı.

Renkle Daha Zengin Daha Ucuz Etkisi Yaratılabilir
‘Renk kelimeler gibidir” diyen Dilekci sözlerine şöyle devam etti: “Rengin de kendine ait sıfatları vardır. Bir renk ile daha ucuz, daha zengin, daha derin veya olduğundan daha sade ifadeler verebilirsiniz. Esasında bu Japonlar'daki Kaizen inancı gibi, bir renkle mimariyi olduğundan çok daha farklı yere getirebilirsiniz. Mimar, malzeme, form ve renk bütünlüğünü sağlayabilirse bahsetmiş olduğum etkileri yaratması zaten işten bile değildir. O yüzden renk doğrudan mimari tasarımın ayrılmaz bir parçasıdır.”

Son dönemde gündüz mimarisinin ötesinde gece mimarisine yönelik de tavırlar geliştirilmesi gerektiğine işaret eden Yüksek Mimar Dilekci, “Artık şehir insanları yapıları, kenti  gündüzden daha fazla geceleri tecrübe ediyor. Bu tecrübede o yapının ifadesini, ışığın olmadığı yerde farklı boyuta taşımamıza sebep oluyor. Renk, burada  doğrudan ışıkla beraber mimarinin artık gece ifadesinin ayrılmaz tamamlayıcısı haline geliyor” diye konuştu.


İlişkili Haberler
Etiketler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :

Bölüm Sponsorları