Mimarizm
Mimarizm
Etkinlikler
OcakŞubatMartNisan
MayısHaziranTemmuzAğustos
EylülEkimKasımAralık
Yarışmalar
OcakŞubatMartNisan
MayısHaziranTemmuzAğustos
EylülEkimKasımAralık
Mimarizm

Mimarlık Yönetmene Çok Yönlü Bakış Açısı Kazandırıyor

mimarizm.com / 13 Nisan 2016
İstanbulSMD tarafından, Kalebodur'un desteğiyle düzenlenen “Mimarlık ve Sinema” buluşmasında konuşan ünlü yönetmen ve senarist Yeşim Ustaoğlu, mimarlık eğitiminin senaryo yazımında ve mekân seçiminde kişiye çok yönlü bakış açısı kazandırdığını söyledi.

İstanbul Serbest Mimarlar Derneği tarafından düzenlenen “Mimarlık Ve…” buluşmalarının ikincisi, 11 Nisan Pazartesi günü “İstanbulSMD ve Kalebodur’la Pazartesi Buluşmaları - Mimarlık ve Sinema” başlığı altında SALT Galata'da gerçekleştirildi.

Kalebodur Pazarlama Müdürü Bahadır Borand’ın ve İstanbulSMD Yönetim Kurulu üyesi Cem Sorguç’un açılış konuşmalarıyla başlayan buluşma, Kadir Has Üniversitesi, Radyo, Sinema ve Televizyon Bölüm Başkanı Doç. Dr. Melis Behlil ve yönetmen-senarist Yeşim Ustaoğlu’nun katılımıyla gerçekleşti. 

Mimarlık ve Sinema buluşmasında, mekânsal ve zamansal algıların sinemaya etkisi, kentin dili ve kültürel değerlerin mimari açılımı sinema üzerinden değerlendirildi. Doç Dr. Melis Behlil’in, Yeşim Ustaoğlu’na sorularıyla başlayan konferans; mekân, mekân-karakter ilişkileri, kent olgusu başlıklarında ilerledi.

"Mekânlar benim için aynı zamanda karakterlerdir"

Mekân ve film tasarımında mekâna yaklaşımın önemini vurgulayan Yeşim Ustaoğlu: “Mekânlar benim için aynı zamanda karakterlerdir ve her biri önemlidir. Mekânda beni etkileyen o mekânın kullanıcısıdır. Yaşantısı, kültürel değerleri, mekân üzerinden belirlenir.” açıklamalarında bulundu.

Yeşim Ustaoğlu’nun filmlerindeki mekân algısına değinen Melis Behlil ise, Ustaoğlu’nun yönettiği, “Pandora’nun Kutusu”, “Güneşe Yolculuk”, “Bulutları Beklerken”, “İz” ve “Araf” filmlerinden mekân kullanımı örnekleri sundu; ışık ve ses kullanımının mekânla ilişkisinde önemli faktörler olduğunu vurguladı.

Restorasyon ve hafıza kavramlarını filmlerinde ön plana çıkardığını belirten Yeşim Ustaoğlu, geçmişle yüzleşememenin insanların yaşamını doğrudan etkilediğini belirtti. Ustaoğlu, Türkiye sineması ve son dönem Türk filmlerinin senaryo içeriklerinin kent, sosyal değişim, aile ilişkileri ekseninde belirlendiğine dikkat çekerek, “Mekânı kullanıcıdan, insanı da ait olduğu yerden ayırmadan bakabilmek” gerektiğini sözlerine ekledi. Kendisi de mimarlık mezunu olan Ustaoğlu, mimarlığın senaryo yazımında ve mekân seçiminde yönetmenlere çok yönlü bakış açısı kazandırdığını belirtti. 

İstanbulSMD ve Kalebodur’la Pazartesi Buluşmaları

Yoğun katılımla gerçekleşen konferans, izleyiciden gelen sorularla son buldu.

“İstanbulSMD ve Kalebodur’la Pazartesi Buluşmaları”nda önümüzdeki aylarda beden, edebiyat, medya ve ekonomi pencerelerinden mimarlığa bakılacak. 


İlişkili Haberler
Etiketler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :

Bölüm Sponsorları