Mimarizm
Mimarizm
Etkinlikler
OcakŞubatMartNisan
MayısHaziranTemmuzAğustos
EylülEkimKasımAralık
Yarışmalar
OcakŞubatMartNisan
MayısHaziranTemmuzAğustos
EylülEkimKasımAralık
Mimarizm

Borusan Contemporary Baharı Üç Yeni Sergiyle Karşılıyor

mimarizm.com / 07 Mart 2019
Borusan Contemporary’de 9 Mart Cumartesi günü üç yeni sergi ziyarete açılıyor: “Boomoon: Boğaziçi”, “Uvertür: Borusan Çağdaş Sanat Koleksiyonu'ndan Seçki" ile “Söylenir ve Yarım Kalır Bütün Aşklar Yeryüzünde”.

©Borusan Contemporary

Borusan Contemporary’de 9 Mart Cumartesi günü sanatseverlerle buluşacak üç yeni serginin ön gösterimi 7 Mart Perşembe günü bir basın toplantısı ile gerçekleşti. Açılış konuşmasını yapan Borusan Contemporary Direktörü Yağız Zaimoğlu, baharı karşıladıkları üç sergi hakkında kısa bir bilgilendirme yaptı. Web sitelerinde yeni hayata geçirdikleri blogları hakkında da bilgi veren Zaimoğlu; bloglarında sanatçılar ile söyleşiler ve interaktif uygulamalara yer vereceklerini, böylece ileride bloğun bir arşiv niteliğinde olacağını söyledi.

Sonrasında Yağız Zaimoğlu, “Boomoon: Boğaziçi” ve “Söylenir ve Yarım Kalır Bütün Aşklar Yeryüzünde” sergilerinin küratörü Dr. Necmi Sönmez’e sözü bıraktı. Sönmez, “yeni medya” ve “dijital sanat” kavramları ile konuşmasına başladı. Yeni Medya'nın video, dijital fotoğraf koleksiyonlarını içerdiğini belirterek, bu stillerin akan bir ivme olduğunu ayrıca nüans noktalarında sanatçılara günümüze dair kapıları aralamalarına olanak sağladığına değindi.

Dr. Necmi Sönmez ve fotoğraf sanatçısı Boomoon

“Deneysel bir koleksiyon”
Necmi Sönmez, bahar sergilerinde yer alan eserlerin özel bir toplama mantığıyla oluşturulduğunu, mekan, İstanbul ve kültürümüz için özel üretildiğini ayrıca mimari ve yapısal özelliklerin de göz önünde bulundurularak Borusan Contemporary'de yer aldığını söyledi. Bahar sergilerini “sergi”, “sergileme” ve “izleyici ile iletişim” olacak şekilde üç bölümde değerlendirdiklerini; özellikle, izleyicilerin katılımını (partisipasyon) istediklerini belirtti.

Solda: Beat Zoderer; "Hologram S2 No: 1", 2010, 250x100 cm, Foreks üzerine akrilik, lamine edilmiş ve vidalanmış.
Sağda: Dominic Harris; "Çırpınış", 2011, 11x38x480 cm, Esere özel elektronik aksam ve yazılım, termal kameralar, ayna, alüminyum.

“Boomoon’dan Boğaziçi manzaraları”
Borusan Contemporary’de açılacak olan üç yeni sergiden ilki, Güney Kore’nin önemli fotoğraf sanatçılarından Boomoon’un Borusan Contemporary’nin siparişiyle hazırladığı "Boğaziçi".

Finlandiyalı sanatçı Ola Kolehmainen’e 2017 yılında vermiş olduğu Mimar Sinan konulu siparişle uluslararası sanatçıların Türkiye üzerine işler üretmelerini desteklemeye başlayan Borusan Contemporary, bu kez Güney Kore’nin yaşayan önemli, doğa tutkunu fotoğraf sanatçılarından Boomoon’u Boğaziçi üzerine yeni bir dizi çalışma gerçekleştirmesi için İstanbul’a davet etti. Büyük boyutlu ve etkileyici doğa manzaralarıyla tanınan Boomoon’un 2018’de Boğaziçi’nde ürettiği bir dizi çalışması "Boomoon: Boğaziçi" sergisinde ilk kez sanatseverlerle buluşacak.

Boomoon; Boğaz’da Balık Oyunu No. 8, 2018, Laserchrome baskı, 240x160 cm, Ed. 1/6.

Boomoon, dramatik öğeleri ağır basan, atmosferle ilgili unsurlara vurgu yapan görsel bir dil kullanıyor. Ayrıca eserlerinde insan figürü bulunmuyor. Bu sergide yüzyıllardan beri sanatçılara ilham kaynağı olan Boğaziçi’ne farklı bir noktadan bakıyor. Teknelerin Boğaz’da oluşturduğu dalgaların hareket halindeki yüzeyi ile ilgilenen sanatçının projesi tamamıyla ışık, form, gölge ve yansımalar üzerine kurulu. Büyük boyutlu fotoğraflarında bu hareketli yüzeylerin görsel etkilerini farklı bir dille ele alan Boomoon’un çalışmaları çok katmanlı olmalarıyla dikkat çekiyor. Boomoon’un soyut fotoğrafları, su yüzeyinin arka planını, bu planlardaki ışık, renk, gölge oyunlarını da izleyiciye aktarıyor. Kimi zaman balıkların, kimi zaman neyi betimledikleri belli olmayan renk prizmalarının bir görünüp bir kaybolmaları Boomoon’un çalışmalarını titiz bir kurgu anlayışıyla, her detayın hakkını vererek şekillendirdiğinin göstergesi.

Boomoon; Boğaz’da Yansıma No. 1, 2018, Laserchrome baskı, 240x160 cm, Ed. 1/6.

Çalışmasının detaylarını ve İstanbul'a ait gözlemlerini de paylaşan Boomoon, İstanbul’a ilk defa Contemporary işbirliği ile geldiğini ve Boğaziçi’ni çocukluğundaki bir nehire benzetip, ona dair anılar bulduğu için kendini yakın hissettiğini söyledi. Çalışması sırasındaki tekne gezilerinde küçük ve büyük farklı tipte teknelerle Boğaz’da gezdiğini, denize yakınlık ve uzaklığın kendinde farklı duygular yarattığından, Boğaziçi’nin sudaki yansımasının, hareketli yüzeyinin “büyülü” olduğunu belirtti.

Boomoon; Boğaz’da Balık Oyunu No. 6, 2018, Laserchrome baskı, 240x160 cm, Ed. 1/6.

“Asya ve Avrupa farklı değil ama biz ikiye bölmüşüz”
Doğu-Batı, Asya-Avrupa aradaki sınırların, kozmopolit çevrenin çalışmasındaki etkilerini de anlatan Boomoon, kendisini de Asyalı, Uzak Doğulu olarak niteleyerek, özellikle Boğaz’daki balıkçı ve balıkların mistik havasını anlattı. Balığın kendi kültürlerinde de özgürlük ve farklı kavramlar için önemli bir sembol olduğunu belirtti.

Boomoon’un Boğaziçi izlenimlerini ışık, form, gölge ve yansımalar üzerine kurduğu fotoğraf sergisi 25 Ağustos’a kadar ziyarete açık kalacak.

*

Turgut Uyar’ın izinde: “Söylenir ve Yarım Kalır Bütün Aşklar Yeryüzünde”
Küratörlüğünü Dr. Necmi Sönmez’in üstlendiği bu sergide ise Borusan Çağdaş Sanat Koleksiyonu’ndan seçilmiş eserler, Türkiye edebiyatının güçlü kalemlerinin üretiminden alınan ilhamla izleyiciye sunuluyor. Artık gelenekselleşmiş olan serisinin bir yenisi olan bu sergide, şair Turgut Uyar’ın “Söylenir ve yarım kalır / bütün aşklar yeryüzünde” dizelerinden alınan esinle hazırlandı. Sergide, uluslararası çağdaş sanatın farklı eğilimlerini bir araya getirirken, günümüz koşullarının sanatçılarda hangi estetik arayışları tetiklediğini sorgulanıyor.

Duvarda "Turgut Uyar’ın Söylenir şiiri".
U-Ram Choe; "Jet Hiatus", 2008, 85x88x222 cm, Paslanmaz çelik, akrilik, devreler, sentetik reçine, akrilik boya, işlemci, LED kartı, motor, Ed. 4/5 + 1 AP.

"Şiir ve görsel sanatı bir araya getirme çabası"
Ekonomik, siyasi ve sosyal alanlarda yaşanan küresel gelişmelerin sanata etkisini farklı coğrafyalardan sanatçıların üretimleri üzerinden okuma imkanı veren sergi, çağdaş sanatın dijital anlatım tekniklerini kullanarak sunduğu yeni görselliğin katılımcı ve deneysel yanına dikkat çekmeyi amaçlıyor. Turgut Uyar’ın, etkisini yazıldıktan 50 yıl sonra bile kaybetmemiş, insan odaklı bakış açısını savunan dizelerinin izini süren sergide, şiir hem yol gösterici hem de ezber bozucu bir kimlikle değerlendiriliyor.

Duvar Yazısı

Sergi 8 Mart 2020 tarihine kadar açık kalacak.

*

Uvertür: Borusan Çağdaş Sanat Koleksiyonu'ndan Seçki
Borusan Çağdaş Sanat Koleksiyonu’na eklenen yeni eserlerin yer aldığı bu sergi, Uvertür serisinin üçüncüsü. Koleksiyona yakın zamanda yapılan alımlardaki coğrafya, estetik ve üslup farklılıklarını görünür kılan bir eser seçkisini içeriyor. Serginin küratörlüğünü Kathleen Forde yapıyor.

Solda: Ola Kolehmainen; "Manevi İnziva Evi", 2012, 180x234 cm, Kromojenik baskı, diasec Ed. 5 + 2 AP.
Sağda: Axel Hütte; "Niederwald-1", 2009, 156x255,5x8 cm, İki tonlu baskı, Ed. 4/6.

Sergide Leo Villareal, Kathrin Stumreich, Eelco Brand, Rick Silva, Edward Burtynsky ve Jeffrey Blondes’un eserleri yer alıyor. Artırılmış gerçekliği kullanan yerleştirmeler, yeni sipariş edilmiş çok kanallı eserler, özel üretim yazılımlarla yönlendirilen büyüleyici videolar, dijital manzaralar ve gelecekte var olabilecek kuş cinslerinin glitch portreleri bu sergide gösterilenler arasında.

Jeffrey Blondes’un Türkiye’deki Tazlar köyünde çektiği çok kanallı film, köydeki peyzajın dört mevsimde nasıl değiştiğini gösteriyor. Edward Burtynsky Artırılmış Gerçeklik yerleştirmesinde izleyicileri Akra’da (Gana) bulunan bir araba hurdalığındaki geri dönüşümü üç boyutlu bir ortamda keşfetmeye davet ediyor. Leo Villareal’in Tanecik Alanı yazılımı, kendini hiç tekrar etmeyen, hareketli geometrik şekiller üretiyor. 

"Doğanın düşündürdüğü; bu da gerçek mi?”

Eelco Brand; animasyon çalışmaları.

Rick Silva’nın Paralel Bir Geleceğin Kuşları İçin Alan Kılavuzu adlı eseri kısa video kliplerden oluşuyor. Kullanılan grafik yazılımı glitchli, tuhaf ornitolojik örnekler üretiyor. Eelco Brand resim ve dijital teknikleri kullanarak kendi doğa algısını yansıtan imgeler yaratıyor. Kathrin Stumreich’in Egemenlik eserindeki odak noktası yarı saydam bir bayrak; bayrağın hareketi ve koreografisi karmaşık bir robotik sistem tarafından kontrol ediliyor.

Kathrin Stumreich; "Egemenlik", 2017.

Sergi 25 Ağustos 2019 tarihine kadar ziyarete açık olacak.

Borusan Contemporary’de 9 Mart Cumartesi günü açılacak üç yeni sergi, yalnızca hafta sonları 10:00-19:00 saatleri arasında ziyarete açıktır.

Ayrıntılı bilgi için tıklayın.

Sergi mekanından görseller mimarizm.com.


İlişkili Haberler
Etiketler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :

Bölüm Sponsorları