EAA'nın Üretim Dinamikleri "An" Paneli İle Kamusallaştırıldı

E. Seda KAYIM / 01 Nisan 2011


EAA- Emre Arolat Architects'in "An" sergisinin kapanışı
dün akşam (31 Mart 2011), sergiye de ev sahipliği yapan Tophane-i Amire'de düzenlenen bir panel eşliğinde gerçekleştirildi. EAA ekibinin ofisteki tasarım ortamı ve yaşantı hakkındaki düşüncelerini aktardıkları panelde, şu anda ofisin gündemindeki 5 proje yerleşimden konsept aşamasına, tasarım kriterlerinden uygulamaya pek çok detayıyla birlikte paylaşıldı.

"An" panelinin açılışında konuşan EAA ekibinden Nil Aynalı, "EAA'nın ‘An'ı ve bir mimarlık ofisinde zaman" başlıklı sunumuna, hem kendisi hem de pratik için çok yeni ve taze bir oluşum olan ofis içi pozisyonundan söz ederek başladı. "An" sergisinin ve panelin, "Proje süreçlerindeki zihinsel üretiminin izini sürmek ve kurulan kavramsallaştırmaların tasarım süreçlerindeki sürdürülebilirliğini sağlamak; dolayısıyla bazen projeye belli mesafede durup kritik etme pozisyonundan bakmak, bazen de projenin içine girip tasarım faaliyeti ile meşgul olmak" olarak tanımladığı uğraşısının etkisi ile ortaya çıkan fikir ve uygulamalar olduğundan dem vuran Aynalı, panelin de aslında sergi sürecinin ikinci etkinliği olduğunu vurguladı. Geçtiğimiz hafta ofis içerisinde bir araya gelerek üzerinde çalıştıkları projeleri tartıştıkları bir toplantı gerçekleştirdiklerini aktaran Aynalı, Tophane-i Amire'deki paneli de o toplantının "dışarı açılan bir yansıması" olarak nitelendirdi.

Emre Arolat'ın Ağa Han Mimarlık Ödülü'nü kazanması ile başlayan ve ofis için yeni bir dönemi temsil eden sürece de açıklık getiren Aynalı, Ağa Han ödülünün hemen peşinden gelen MSGSÜ Osman Hamdi Bey Ödülü'nün, süreçleri yürürlülükte olan Zorlu gibi yüksek prestijli projeler ile birlikte EAA için bir zirve noktası tanımladığını belirtti. Aynalı "An" sergisinin, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından verilen ödülün takdimi ile eş zamanlı olarak açılacak şekilde planlandığını dile getirdi. EAA'nın 2006 yılında gerçekleştirdiği "nazaran…" sergisine bir sene boyunca hazırlanıldığını hatırlatan Aynalı, kendilerine Tophane-i Amire gibi bir mekanda sergi açma fırsatı sunan MSGSÜ'yü reddedemediklerini, ancak tanınan dört haftalık hazırlanma sürecinin ilk başta korkuttuğunu ifade etti.



Ödül kurumunun, pratik tarafından sorunsallaştırıldığı bir aralığa denk gelen serginin, tam olarak da bu sorunsallaştırma üzerinden ofisin "ödülü aldığı değil, sergiyi açtığı ‘an'ın bir kesitini sunmak" amacı ile kurgulandığını aktardı ve kendileri için çok tanıdık olan EAA ortamını "dışarı açtığını" ekledi. Serginin girişinde yer alan ve EAA yılbaşı karaoke partisinden gece çalışmalarına ve toplantılara "ofis yaşamından fragmanlar" sunan videoları bu çıkarıma örnek gösteren Aynalı, EAA'nın günlük yaşamını, havasını ve mekanını izleyicilere sunmaya çalıştıklarını belirtti.

"An" paneli, Emre Arolat Architects'in halihazırda hemhal olduğu bir dizi projenin, proje yürütücüsü mimarlar tarafından sunulması ile devam etti. Serginin kavramsal strüktürünü oluşturan "Kamusal Alan", "Topografya", "Dış Cidar" ve "İmgenin Sarsılması" başlıklarına paralel olarak kurgulanan proje sunumları izleyicilerin, EAA'nın proje üretim dinamiklerine daha yakından bir bakış atmasını sağladığı gibi, pratiğin güncel işlerini kamusallaştırması ve dolayısıyla mimarlık üretimini popülerleştirerek tüketilebilir hale getirmesi açısından da anlam taşıyordu.

"An" paneli, sergi ile eşgüdümlü olarak EAA ekibinden Rıfat Yılmaz'ın Tekfen Kağıthane Ofisleri'nden söz ettiği "Bir tasarım problemi olarak kamusal alan: Kağıthane Kızlarağası Kentsel Planlama Projesi", Natali Tombak'ın "Tasarım ölçütlerinin öncelenmiş verisi olarak topografya: Ulus Savoy Konutları", Deniz Kösemen'in "Çekirdek yapıdan ayrıştırılan dış cidar: Maslak No:1", Başak Akkoyunlu'nun "Konvansiyonel anlamlar bağlamında imgenin sarsılması: Bodrum Vicem Konutları" ve Leyla Kori'nin "Katılaşmış biçimci konvansiyonların kırılması, zamansızlık ve öz: Sisli Cami" sunumları eşliğinde sürdü.

Panel, EAA çalışanları ile panel izleyicileri arasında sunumlar üzerine gelişen bir dizi soru ve tartışmalar ile sona erdi.
İlişkili Haberler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :

YEM | Facebook YEM | Twitter YEM | Linkedin