Mimarizm
Mimarizm
Etkinlikler
OcakŞubatMartNisan
MayısHaziranTemmuzAğustos
EylülEkimKasımAralık
Yarışmalar
OcakŞubatMartNisan
MayısHaziranTemmuzAğustos
EylülEkimKasımAralık
Mimarizm

Çinli Bir Kadının 60 Yıllık 'Ivır Zıvır'ı MoMA'nın Galerisinde

E. Seda KAYIM / 17 Temmuz 2009



Song'un 2002'de babasının ölümünün ardından teselli bulamayan annesi, bu sıkışık tıkışık Pekin konutunda yaşamaya devam ediyor. Hiçbir şeyi atmayan ve sürekli ona neredeyse takıntılı bir şekilde başka nesneler ekleyen Zhao, bir anlamda artık var olmayan ailesi için bir yuva örüyor. Hatta konutun çevresini saran yıkımların oluşturduğu tehlikeye rağmen Zhao, sahip olduklarından ayrılmamak için hiçbir yere kımıldamıyor. 2005'te ise Song'un teklifi ile biriktirilmiş "çöp" yığını bir sanat projesine çevriliyor. Song annesine bu şekilde hiçbir şeyin unutulmayacağı ve kayıp edilmeyeceğine dair söz veriyor. Her nesnenin anlamlı bir şekilde geri dönüştürüleceğini ve saklanacağını ekliyor. Böylece annesinin iznini alan Song, kız kardeşi ile birlikte mekanı boşaltıyor.

İlişkili Haberler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :

Bölüm Sponsorları