Ağırbaş & Wienstroer'in Köprüsü Almanya'nın En İyi Yapıları Arasında

mimarizm.com / 29 Eylül 2014

"Ağırlık ve hafiflik arasında bir oyun, aydınlık ve karanlık arasında bir diyalog" şeklinde betimlenen Wupper Köprüsü, altın oranı temel alan bir 21. yüzyıl ulaşım yapısı...



Ağırbaş & Wienstroer mimarlık ofisinin 2012 yılında Almanya'nın Leverkusen kentinde gerçekleştirdiği Wupper Bridge-Opladen projesi, "Auszeichnung guter Bauten 2014 Bergisches Land" (Bergisches Land İyi Bina Ödülü)'ne değer görüldü.


Proje Alanı

Wupper nehrinin sağ yakasındaki Frankenberg yerleşimi ile solundaki Opladen kent merkezini birbirine bağlayan Ludwig-Rehbock-Anlage parkı , yapay göllerin ve köprülerin yer aldığı 1930'lardan kalma bir rekreasyon alanı.



*

Tasarım

Yıkılması planlanan eski köprü gibi, yeni köprünün de çevredeki yeşil alanın baskısı altında olduğu tespitinden yola çıkan tasarımcılar, doğanın yeşiline karşılık, köprünün gövdesinde nehrin iki yakasına bağlanan bölümlerde, çevre koşullarına dayanıklı kırmızı çelik kullanmayı tercih ettiler.



Çelik parmaklığın sabit yüksekliği, burayı oturmak için uygun bir alan haline getiriyor. Böylece köprü, nehir üzerindeki bir ulaşım yapısı olmanın ötesinde, dinlenmek için kullanılan bir "park bankı"na dönüşüyor.

                


Köprünün Wupper üzerine denk gelen 17 metre genişliğindeki şeffaf orta bölümü çevreyi gözetlemeye olanak sağlarken, orta ve uç çapraz kirişler kapalı bir kutu şeklinde tasarlanmış. Üst flanş yüzeyinin de oturma yüzeyi olarak planlandığı köprüde, kaplama malzemesi olarak sertağaç tercih edilmiş.



Köprünün uç bölümlerinde yine az bakım gerektiren, dayanıklı ve ekonomik malzemeler kullanılmış. Korten çeliği, sürdürülebilir özelliğinin yanı sıra strüktüre karakteristik bir görüntü de kazandırıyor. Hava şartlarına dayanıklı çelik kullanımı için hazırlanan ayrıntılı planlar sayesinde, hızlı su akışından etkilenmeyen sağlam bir strüktür oluşturulmuş.



*

Altın oran

Ağırbaş & Wienstroer tasarımın ardındaki fikri, "ağırlık ve hafiflik arasındaki bir oyun; aydınlık ve karanlık, kalın ve ince, büyük ve küçük arasındaki bir diyalog" şeklinde özetliyor.


                  


"Ses ve görüntü biçimleri arasında oluşturulan analoji, Yunan uygarlığından bu yana kuramsal bir spekülasyon olmanın ötesinde, doğanın matematiksel ve armonik yapısıyla ilgili güçlü bir inanış olarak süregelmiştir. Altın oran tezini temel alarak, armoni (ahenk) fikrini mimarlığa uyarlayan tasarım, bu sanatsal inancı 2012 yılında yeniden test etmeye çalışıyor."



Kesit. Büyük görsel için tıklayınız.


Plan kesit. Büyük görsel için tıklayınız.


Detay. Büyük görsel için tıklayınız. 


Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :

YEM | Facebook YEM | Twitter YEM | Linkedin