“Deus Ex”: Tasarım Araçları ile Alternatif Bir Toplumsallık Temsili Yaratmak

M. Can TANYELİ / 08 Eylül 2011
Yeni bilgisayar oyunu "Deus Ex: Human Revolution", özellikle şehircilik, mimarlık ve hatta moda tasarımı bilgi alanlarının kullanılması ile yaratılan sayısal mekanların üzerine yüklenen düşünsel potansiyeli ile dikkat çekiyor. Kurye Video Organizasyon'un 14-23 Eylül tarihleri arasında gerçekleştireceği "Kurye 11: Space Invaders" Festivali şerefine, oyunun tasarım dolu dünyasına dalıyoruz.

Deus Ex: Human Revolution, benzerini az gördüğümüz türden, zengin metin içeriği ve düşünsel potansiyeli ile karakterize olan bir bilgisayar ve video oyunu. Üretim sürecine dahil olan kapsamlı kuramsal ve tasarımsal içerik bir yana dursun; hem kendi dünyası içerisinde düşündüren hem de ifade ettikleri ile kültleşmiş bilimkurgu filmlerini aratmadan, güncel dünyevi meseleler için yenilikçi sözler söyleme ve bereketli tartışmalar başlatma becerisini gösteren Deus Ex, türün meraklılarının kaçırmaması gereken, kaliteli bir sanat eseri.



Kurye Video Organizasyon'un 14-23 Eylül tarihleri arasında gerçekleştireceği "Kurye 11: Space Invaders" Festivali şerefine, oyunun tasarım dolu dünyasına dalıyoruz.


 
“Deus Ex: Human Revolution”
Siber Rönesans
Deus Ex’in Kentleri
Kuramsallığın Temsili ve Temsillerin Kuramsallığı
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :

YEM | Facebook YEM | Twitter YEM | Linkedin