"Dünyayı Kurtarmamaya Karar Verdim" Tate'ten Sonra SALT'ta

mimarizm.com / 01 Mart 2012
"Dünyayı Kurtarmamaya Karar Verdim" Tate'ten Sonra SALT'ta


Slavs and Tatars, Mystical Protest [Mistik Protesto], 2011.


Londra merkezli Tate Modern, 2011 yılından bu yana Level 2 adlı galerisinde, karşılıklı sergi ve küratöryel paylaşımı destekleyen bir sergi serisi yürütüyor. Uluslararası modern sanat eserlerine ev sahipliği yapan ulusal müze, bu kapsamda Orta Doğu, Asya-Pasifik ülkeleri, Güney Amerika, Afrika ve Doğu Avrupa'dan kurumlarla iş birlikleri geliştiriyor. Kurum, serinin dördüncü sergisi için SALT ile işbirliği yapıyor.

Geçen yıl iki kurumdan birer küratörün -Tate Modern'den Kyla McDonald ve SALT'tan Duygu Demir- Londra ve İstanbul'da yürüttükleri araştırmaları sonrasında, kariyerinin erken dönemindeki dört sanatçıya odaklanarak hazırladıkları "I decided not to save the world / Dünyayı kurtarmamaya karar verdim" adlı sergi, 4 Kasım 2011 - 8 Ocak 2012 tarihlerinde Tate Modern Level 2 Gallery'de yer aldı. Londra'dan sonra 20 Mart tarihinde İstanbul'da açılacak olan sergi, 20 Mayıs'a kadar SALT Beyoğlu'nun birinci katında görülebilir.

Görünürde küçük olan jestler ve tuhaf eylemler, bu sergideki işleri birbirine bağlıyor. Mounira Al Solh, Yto Barrada, Mircea Cantor ve sanatçı kolektifi Slavs and Tatars, günlük hayata oyuncu müdahaleler tasarlıyor; sosyal keşif ve yorumu mizah ve ironiyle birleştirerek düşünme alışkanlıklarımızı bozuyorlar. Çalıştıkları özgül bağlamlardan ortaya çıkan işlerin kaygısız yaklaşımının altında sanatçıların derin sosyo-politik anlayışları yatıyor.


Mircea Cantor, I decided not to save the world [Dünyayı kurtarmamaya karar verdim], 2011. (Videodan görüntü/Still)

Serginin başlığı, küçük bir çocuğun tek bir karede "I decided not to save the world" [Dünyayı kurtarmamaya karar verdim] deyişinden oluşan, Mircea Cantor'un 2011 tarihli, aynı adlı videosundan geliyor. En basit ifadelerin altındaki karmaşıklığı simgeleyen bu iş, Cantor'un güncel endişeleri basit ve dolaysız jestlerle ele alışının tipik bir göstergesi.

Yto Barrada, yaşadığı ve çalıştığı Fas'ın Tanca şehrindeki özgül bağlamdan beslenen işlerinin oyuncu doğasıyla biliniyor. Bu sergi kapsamındaki heykel, manifesto ve filmden oluşan işleri, mizah ve alay üzerinden sanatçının ülkesindeki modernleşme sürecini konu alıyor.


Yto Barrada, A Modest Proposal [Alçakgönüllü Bir Öneri], 2009'dan bu yana


Mounira Al Solh, 2006 yapımı "Rawane's Song" [Rawane'nin Şarkısı] adlı otobiyografik video işinde, önceki jenerasyonlardan gelen Beyrut sanatçılarının gölgesinde Lübnan savaşlarına dair iş üretme uğraşılarını esprili ve zekice ele alıyor. Sanatçı, ironik bir şekilde, tam da sakınmak istediği konulardan bahsetmiş oluyor.


Mounira Al Solh, Rawane's Song [Rawane'nin Şarkısı], 2006. (Videodan görüntü/Still)


Slavs and Tatars'ın sanat pratiği ise, "eski Berlin Duvarı'nın doğusundan Çin Seddi'nin batısına" şeklinde sınırladıkları bölgeyi incelemekten oluşuyor. Metin bazlı işleri birçok farklı kaynaktan geliyor ve çift anlamlı sözler, yanlış çeviriler, dil engelleri ile Doğu ve Batı arasındaki ikiye bölünmüşlük gibi kavramların üzerine gidiyor.


Küratörler:

Duygu Demir,
SALT Araştırma ve Programlar'da programcı olarak çalışıyor. Nisan 2011'de açılan, SALT Beyoğlu'nun ilk sergisi Hüseyin Bahri Alptekin retrospektifi "Ben bir stüdyo sanatçısı değilim" üzerinde çalıştı ve sergiye eşlik eden geniş kapsamlı kitabın editörlüğünü yaptı. Ayrıca, SALT'ın Modern Denemeler serisinin ilk denemesi olan Ahmet Öğüt'ün Yokuş Boyunca sergisinde ve son olarak, SALT ve Van Abbemuseum işbirliğinde gerçekleştirilen İstanbul Eindhoven-SALTVanAbbe projesinin ilk sergisi 89'dan Sonra üzerinde çalıştı. Art Asia Pacific, Articulus, Art Unlimited, Eyeball, Ibraaz gibi basılı ve elektronik yayınlarda yazıları yayımlanan Demir, New York'taki R. Solomon Guggenheim Müzesi'nde, Museum of Modern Art PS1'da ve ICA Londra'da staj gördü.

Kyla McDonald, 2008'den bu yana Tate Modern'in Uluslararası Sanat bölümünde asistan küratör olarak çalışıyor. Hâlen, kurumun Uluslararası Alım Komitesi'nde özellikle Orta Doğu, Güney Asya ve Kuzey Afrika sorumlusu olarak görev yapıyor. 2010'da Tate Modern'de açılan Haris Epaminonda'nın Vol. VI sergisinin küratörlüğünü yaptı; ayrıca, 2012'de açılacak olan Oil Tanks programını yürüten ekipte yer alıyor. Tate Liverpool'da asistan küratör olarak çalıştığı dönemde, Niki de Saint Phalle (2008) sergisinin eş küratörlüğünü yapan McDonald'ın şimdiye dek üzerinde çalıştığı sergiler arasında Liverpool Bienali (2006 ve 2008), The Real Thing: Contemporary Art from China (2007) ve DLA Piper Series - The Twentieth Century: How it looked & How it felt (2008) bulunuyor.


Sanatçılar:

Yto Barrada, 1971'de Paris'te doğdu. Tanca'da yaşıyor ve çalışıyor.

Mounira Al Solh , 1978'de doğduğu Beyrut'ta yaşıyor ve çalışıyor.

Mircea Cantor, 1977'de Bihor'da doğdu. Paris'te yaşıyor ve çalışıyor.

Avrasya'ya candan bağlı Slavs and Tatars , polemik ve yakınlıkların kolektifi!

 


 
İlişkili Haberler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :

Bölüm Sponsorları
BAŞLANGIÇ
20.03.2012
BİTİŞ
20.05.2012
YER
SALT Beyoğlu, İstanbul
DÜZENLEYEN
TATE Modern ve SALT işbirliğinde
İLETİŞİM
A: SALT Beyoğlu, İstiklal Caddesi 136, İstanbul T: (212) 377 42 00 F: (0212) 292 16 67 salt@saltonline.org
YEM | Facebook YEM | Twitter YEM | Linkedin