Mimarizm
Mimarizm
Etkinlikler
OcakŞubatMartNisan
MayısHaziranTemmuzAğustos
EylülEkimKasımAralık
Yarışmalar
OcakŞubatMartNisan
MayısHaziranTemmuzAğustos
EylülEkimKasımAralık
Mimarizm

Duygu ve Duyular Üzerine Bir VR Deneyimi Tasarımı

mimarizm.com / 04 Ekim 2018
GarageATLAS'tan Burcu Doğru ve Burçin Gürbüz'ün yürütücülüğündeki "Duygu ve Duyular Üzerine Bir VR Deneyimi Tasarımı" atölyesi 3 Kasım'da Digilogue Open Space'te gerçekleşecek.

Zorlu PSM'de yer alan Digilogue Open Space, “Açık Kaynak” hareketini odağına alan Future Tellers’18 buluşması kapsamında bir dizi etkinliğe ev sahipliği yapıyor. 

GarageATLAS'tan Burcu Doğru ve Burçin Gürbüz'ün yürütücülüğünü üstlendiği "Duygu ve Duyular Üzerine Bir VR Deneyimi Tasarımı" atölyesi, 3 Kasım Cumartesi günü 15:00-19:00 saatleri arasında gerçekleşecek. 

Atölyenin çağrı metni şöyle;

Bir simülasyon gerçek hayattan farklı olarak: daha kontrol edilebilir veya daha kontrolsüz; fizik kanunları daha katı veya tersine esnek; gerçekle birebir, pastoral, dijital vb. “normal” spektrumunun çeşitli noktalarında şekillenebilir.

Bu atölye bir VR simülasyonudur. VR teknolojisi, kullanıcıyı fiziksel dünyadan koparır ve kurgusal, canlandırılmış, insan + makine iş birliğiyle üretilmiş ve “immersive” yani sarmalayarak içine alan bir ortama gönderir. Bu ortamda yürümeyi yeniden öğrenmek zorunda kalabilirsiniz. Burada sarhoş olabilir, uçabilirsiniz. Burada var ya da yok olabilirsiniz. Duyu-Duygu, biri pastoral ve biri dijital olmak üzere, birbirlerine “portal” aracılığıyla bağlanan paralel evrenlerden oluşur. Gözün ilk açıldığı evren: Pastoral Ada normali dingin; oradan portalla geçilen ikinci evren: Dijital Ada normali ise tedirgindir. VR Simülasyona yerleştirilen çeşitli görsel ve işitsel Efektlerle katılımcıların Duygusal ve Fiziksel tepkileri ölçülür. Ölçümler alanında uzmanlara analiz edilmek üzere iletilir ve bir sonraki aşamaya evrilerek yeni veri olarak geri dönüşüme girer.

Duygu için Dr. Paul Ekman’ın 70’lerde sunduğu “Evrensel Duygular Teorisi”nde sunduğu 7 temel duygu -kızgınlık, mutluluk, şaşkınlık, korku, üzüntü, kınama ve tiksinme- ; Duyu için birincil olarak Görme, ikincil olarak İşitme baz alınır.

Program içeriği:
1-
derivé-İstanbul: Sonsuz bir Oyun-Mekanı-Olarak-Kent
2- Zaman aralığı ve Mekan

Önerilen katılımcı sayısı:
20 kişi

Kayıt için tıklayın.


İlişkili Haberler
Etiketler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :

Bölüm Sponsorları
BAŞLANGIÇ
03.11.2018
BİTİŞ
03.11.2018
YER
Digilogue Open Space, Zorlu PSM
DÜZENLEYEN

GarageATLAS