Mimarizm
Mimarizm
Etkinlikler
OcakŞubatMartNisan
MayısHaziranTemmuzAğustos
EylülEkimKasımAralık
Yarışmalar
OcakŞubatMartNisan
MayısHaziranTemmuzAğustos
EylülEkimKasımAralık
Mimarizm

Raku Çalıştayı “Ateşten Suya”, İKÜ Seramik Atölyesi'nde

mimarizm.com / 30 Nisan 2011
Raku Çalıştayı: “Ateşten Suya...”
Toygan Eren

İstanbul Kültür Üniversitesi Güzel Sanatlar Uygulama Araştırma Merkezi tarafından dördüncü kez düzenlenen Raku Çalıştayı, bugün (2 Mayıs 2011), Eczacıbaşı Vitra Seramik Sanat Atölyesi'nden heykeltıraş Toygan Eren ile Eskişehir'den seramik sanatçısı Sercan Filiz'in katılımıyla üniversitenin Ataköy Yerleşkesinde gerçekleştirildi.

Bu yıl çalıştaya, geçen yıllardan farklı olarak Raku'nun astar uygulamasına dayanan özel bir türü olan "Naked Raku" çalışan sanatçılar davet edildi. Öğretim Görevlisi Alev Oskay ve Özhan Pak'ın koordinatörlüğünde, İKÜ Seramik Atölyesi öğrencilerinin katılımıyla gerçekleşen "Ateşten Suya..." temalı çalıştay sonucunda ortaya çıkan eserler, 03–31 Mayıs 2011 tarihleri arasında Seramik Atölyesi'nde sergilenecek.


"Dayanışmaç", Sercan Filiz


Raku Hakkında


Geçmişi 400 yıl öncesine kadar giden Raku, geleneksel Japon seramiğine özgü sürpriz ve deneyselliğe açık bir sırlama tekniğidir. Raku tekniğinin özelliği; açık havada özel fırınlarda pişirilen seramiklerin, akkorlaşınca (yaklaşık 800–1000 C) hızla fırından çıkartılıp içinde talaş, kuru yaprak gibi organik malzemelerin bulunduğu kapaklı kaplara konulması aşamalarından geçmesidir. Fırından çıkan seramiklerin uğradığı termal şokun etkisi form üzerinde çatlaklara neden olurken, redüksiyon yanma sırasında oluşan is, çatlaklara nüfus eder. Suya alınan seramikler son aşama olarak temizlenir; taşlama (aşındırma) yoluyla yıkanır,  is ve küllerin tortularından arındırılır. Bu teknikle seramiğin üzerindeki sırlı yüzeyde, değişik etkiler ve farklı tonda renkler ortaya çıktığı için şaşırtıcı sonuçlar elde edilmektedir. Raku, doğaçlama etkiler sağladığı için dünyada birçok seramik sanatçısı tarafından kullanılmaktadır.

"Naked Raku" (Çıplak Raku)

Naked Raku'da bisküvi pişirimi yapılmış seramik bünyeye; astar ve sonrasında sır uygulaması yapılarak yeni bir yüzey oluşturulur. Bu yüzey; pişirim sonrası redüksiyon ortamında, form üzerindeki duman etkisini kısmen engellemesi sonucunda egzotik ve ilginç etkiler ortaya çıkarır. Redüksiyon sonrası bünye üzerindeki bu yüzeyin, pişmiş bir yumurtanın kabuğu gibi rahatça soyulması nedeniyle; "Çıplak Raku" yani "Naked Raku" ismiyle anılır.

 

 

 


 


İlişkili Haberler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :

Bölüm Sponsorları
BAŞLANGIÇ
03.05.2011
BİTİŞ
31.05.2011
YER
İKÜ Ataköy Yerleşkesi, İstanbul
DÜZENLEYEN
İstanbul Kültür Üniversitesi Güzel Sanatlar Uygulama Araştırma Merkezi
İLETİŞİM
İstanbul Kültür Üniversitesi Seramik Atölyesi, Ataköy Yerleşkesi, İstanbul T: (212) 498 42 90 a.oskay@iku.edu.tr o.pak@iku.edu.tr